Demek, tarihin hangi zamanında olursa olsun, bir "Beni kurtar!" diye inleyenler, bir de "Sizi kurtaracağım!" diye haykıranlar vardı. "Sizi kurtaracağım!" diyenlerin olması için ilkin "Beni kurtar!" diyenlerin olması şarttı.
İşte o zaman, kendimden başka hiçbir yere ait olmadığımı, bir ana yurdum varsa onun da sadece yazdığım dil olduğunu müthiş bir eziklik, büyük bir gururla algıladım.
... Osmanlı paşası olsa dahi, Kara Mustafa Paşa'nın da ola ola bir tek kellesi olduğunu, o nedenle geriye katliamdan fazla bir şey atmadığını, işte bu büyük hakikati cümle âleme belletmeli...