Üstadım ile daha yakından tanışmak nasip oluyor. Elhamdülillah. Yahyâ Kemal bize annesini tanıtarak başlıyor 'Hatıralarım' kitabına. Bu mübarek kadın benim ruhuma hem dinimizi hem de milliyetimizi aşıladı, Peygamber sevgisini nakşeddi diyor. Allah rahmet eylesin muteber annemize. Annesinin adı Nakiye Hanım, ölümü ise genç yaşta aile sorunları yüzünden oluyor. Bu durum şairi çok üzüyor ve bundan mütevellit babasına hiçbir fasıl ayırmamış. Şöyle ekliyor üstad, bir gün Hz.Adem babamıza olan sevgim aşırı olduğundan anneme, o'nu Muhammed Aleyhiselam'dan daha çok seviyorum dedim diyor, annem de bana, o müteber kadın okuma yazma bilmemesine rağmen müthiş ilim sahibiydi, efendimizin yüceliğini ve muhabbetini aşıladı o gün ne kadar yanlış düşündüğümü idrak ettim diyor. Elhamdülillah. İşte bir anne bir yiğidi nasıl meydana getiriyor. Okuma yazma bilmeyen bu kadın Tarihimizin en büyük şairinin ruhunu manevi aşkla dolduruyor. Selam olsun o ayağının bastığı tozu öpülesi anneye ve büyük üstad Yahya Kemal Beyatlı'ya.