KURBAN BAYRAMI... (Aslında 11 yıl önce yazmıştım bu yazıyı lakin değişen bir şey olmadığını gördüm tekrar güncelledim)
Bugün Kurban Bayramı…
“Umudun adı kurban.”
Gelin bu yıl, Kurban Bayramı’nda umutları kurban etmeyelim.
Kesmeyelim umutları…
Kurban demek ne demek?
Kelime anlamıyla yakınlaşmak demek.
Yani kestiğimiz kurbanların bizi birbirimize yakınlaştırması gerekiyor.
Kime? Allah’a mı?
Yoksa bizi bize mi?
Babayı oğula, zengini fakire, toku aça yakınlaştırması gerekiyor.
Hepimiz o kadar Müslümanız ki, fakirimiz bile kredi kartıyla aldığı kurbanı allayıp pullayıp kesiyor.
Zenginlerimiz dana kesiyor, boğa hatta deve kesiyor…
Gelin tek tek, al kınalı umutları kesmeyelim.
Umutların derisini yüzüp, etlerini parça parça etmeyelim.
Yedi kişi bir olup koskocaman bir umudu kesmeyelim.
Binlerce, on binlerce kişi tekbir getirerek umutları buzdolaplarına doldurmayalım.
Besmelelerle dipfrizlerde dondurmayalım.
Bir yıl boyunca bu umutlarla beslenmeyelim.