Bir cevabın yokluğu, en kötü cevaptan bile daha çok acıtıyor insanın canını. Çünkü insan kötü bir habere alışır da bitmek bilmeyen bir 'acaba' nın içinde nefes alamaz. nurseetc
mekke medine aşkıyla yanıp tutuşan bir arkadaşım "ben gidemiyorum bari sen git" diye hacca gitmem için çok ısrar etti, cesaret verdi. ben de şartları zorladım, bir yolunu buldum ve gittim elhamdülillah.. medine'deyken arkadaşımı aradığımda çok ağladı, hasretini dile getirdi, benim de içim yandı. o haldeyken mescid-i nebevi'ye gittim. gittiğimde, orada bulunan yaşayan sadatlardan heybet, vekâr ve âşk sahibi bir zâtın yanına oturmak için müsaâde istedim, arkadaşımın hasretini anlattım, kendisine duâ istedim. mübârek dinledi, dinledi, bir süre sessiz kaldı anlatmaya başladı. gençliğimde ben de öyleydim. mekke medine âşkı ile yanıp tutuşuyordum fakat gitmeye de bir çare bulamıyordum. resimlere, krokilere bakıyordum, mübârek beldelerin bütün cadde sokaklarını ezberlemiştim. bütün mahalleler, bütün oteller aklımdaydı, hayalimde hep oraları dolaşıyordum. gizli gizli ağlıyordum, gece olduğunda evde duramıyordum, dağlara çıkıp kurda kuşa sesleniyordum. kışın bile soğuk su içiyordum, o da kandırmıyordu.. ahhh bir görseydim. hazret-i resulullah aleyhissalâtu vesselâm'ın , ashâbının gezdiği yerleri gezseydim o'nun değdiği tozlar üzerime değseydi. o topraklarda güneş o'nu yaktığı gibi beni de yaksaydı, o'nun ravzasında o'na selâm verseydim. gözyaşlarımı o'nun cennet bahçesindeki halılara akıtsaydım. cennet-ül bâki'deki ashâba selam verip "Allâh sizden râzı olsun, bize ne güzel bir miras bıraktınız" diyebilseydim. sonra Allâhû teâlâ bana buranın kapılarını açtı elhamdülillah. ilk geldiğim seneler hiç araç kullanmadım, karış karış her tarafını gezdim ve defalarca da gelmek nâsip oldu, elhamdülillah yine buradayım vuslât çok hoş, buyurdular. sonra bir miktar tefekkür edip, acaba o hâlim mi iyiydi, bu hâlim mi iyidir karar veremiyorum, buyurdular. Allâhû teâlâ ayeti kerime'de "her şey
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bir yanlışı, yanlış olduğunu bile bile neden yapmak ister insan, canını yakacağını bilse bile aklında neden hep bir acaba ile şüphe bırakır?
Şivekar'ın Çıktığıdır Şiiri
Var idiyse bir kuş Kalbinden başka yeri olmayan vurulacak Vuruş değil de vuruluş kilidi kırdıysa Kendi sorgusu yüzünden ayağa kalkıyor insan Arıyor.Yusuf bir ayna mıdır acaba? ❤️‍🩹🥀
Hayata Dair
Şüphesiz ki Keman Azrail’e Çok Yakışmış
Böcklin, Ölüm'ün şarkısını dinliyor olabilir. Acaba hayatın geçiciliğini kabulleniyor mu? Yoksa Ölüm'e meydan okuyarak sanatının, pek çok kişiden esirgenen ölümsüzlüğü kendine sağlayacağını mı düşünüyor? (…) 2001 yılında İsviçreliler sanatçının 100. ölüm yılı anısına üstünde bu resmin bulunduğu bir pul çıkardılar. Gerçekten de ölüm yaşamıyordur. (Eser: Self Portrait with Death Playing the Fiddle-Arnold Bocklin) s. 469 Ölmeden Önce Görmeniz Gereken 1001 Resim
Resim
Kalpte ağlarmış öyle der Bengü abla, Sızısı yakarmış insanı nefes alırken arafta, Gözleri teni bakışları zaafı insanın aslında, Sevmek belki de sevilebilmekmiş aşkta, Ağlasa kalp geçer mi sahi bu acı aklımda, Hep yürek mi yakacak bu kor ateş acaba? ...