Kitap; bir uşağın efendisi ve mesleği üzerinden biz okuyuculara hayatımızı, insan ilişkilerimizi ve mesleğimizi düşünme fırsatı veriyor.Kitabin sonuna doğru bizleri Stevens'in yolculugundan dışarı atan kopukluklar olduğunu da belirtmem gerekecek.Kitabı bitirdikten sonra şöyle bir soru belirdi kafamda "Hangimiz Stevens'a benzemiyoruz ki?"
Ayrica kitap çevirmeni okurun alkışlarını sonuna kadar hakettiğini düşünüyorum.Bize böyle bir eseri kazandırdığı için kendisine teşekkür ederim.