Abartılacak kitap mı kalmadı?
5/10
·540 syf.··
2025 11. kitabı
Biri bana açıkça söyleyebilir mi, bu kitabı kim hangi akla popüler yaptı? Tamam fantastik kitaplar arasında kötü denmeyecek bir yerde ama Allah aşkına bu kitaba bin basacak kurgular okudum şu kitabın 10’da 1’i kadar abartılmıyor. Kitaba animasyon bile yapmışlar yani pes diyorum. Ama editler harika orası ayrı ahahahah. Seriyi önceden okuduğum için çok detaylı hatırlamıyorum ama benim incelemem daha çok kitapları bütünüyle eleştirmeye yönelik olacak. Baştan söyleyeyim Rhys hakkında ikinci kitapta konuşacağım, şimdi gelelim meşhur ACOTAR serisi bence neden abartılmayı hak etmiyor. Bakın altını çizerim. Kötü bir kitap değil, ama abartılmayı hak etmiyor. Sarah biraz da popülaritesi yüzünden kitapları çok okunan bir yazar, bunun ekmeğini fazlasıyla yiyor. Güçlü kadın karakter okumak mı istiyorsunuz? Bu kitabı alabilirsiniz. Ama güçlü erkek karakter de mi okumak istiyorsunuz? O zaman bu kitabı alamazsınız. Kitabın ilk yarısı çok sıkıcı geçti. Ama çoook sıkıcı yani. Kitap abartılmasa asla devam etmezdim şahsen. Buradaki tek hatam kitap hakkında çok spoiler yemem oldu. Mesela Tamlin ve Feyre ilişkisine hiç giremedim çünkü sonradan Tamlin’den nefret edeceğimi biliyordum. O yüzden ikiliyi sevemedim hiç ilişki içinde. Eğer bilmesem ısınırdım çünkü çok soft bir şekilde ilerledi ilişkileri sona kadar neredeyse. Ben korkak erkek sevmiyorum ve Tamlin tam bir korkaktı. Son 100 sayfada kurgu en sonunda açıldı ve okunmaya değer bir şeyler gördük. Ama bakın, her şey saçma. Bir kadın her nasılsa tüm Yüce Lordların gücüne el koymuş elli yıldır. Yüce Lord dediğimiz feyler öyle bir tasvir ediliyor ki sormadan edemiyorsunuz, o kadar lordsunuz bir kişinin büyüsü yüzünden hapsolmayı nasıl başardınız? Hani saçmalık ötesi. Bir kere güç burada bile boş teneke misali anlamsız oldu benim için.
Roman
Dikenler ve Güller SarayıSarah J. Maas · Dex Kitap · 20166,1bin okunma
8/10
·540 syf.··
2023 18. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 30 Ağustos 2023 14:51
Sonunda meşhur Acotar serisine başladım. Ve iyi ki başladım. Giriş kitabı olmasına rağmen bence gayet güzeldi. Spoiler içerecek o yüzden haberini vereyim şimdiden. Feyre'yi sevdim diğer karakterler de güzeldi. Evreni de güzeldi ama ben yazarın daha çok üzerinde durmasını isterdim. O büyülü yaratıkları çok üstten geçmiş gibi geldi bana ki bence müthiş yaratıklardı. Lucien çok tatlı diğer kitaplarda da okumayı sabırsızlıkla bekliyorum. Tamlin bu kitapta iyiydi ama sonlara doğru bi tuhaf oldu. Zaten ana erkek karakterimiz de değil o yüzden çok üstünde durmaya gerek yok. Eh Rhysand'ı görücez bakalım ama seveceğimi düşünüyorum ki bu kitapta da ısınmaya başladım kendilerine. Dağın Altı bölümleri müthişti. Hele ki son 150 sayfa inanılmaz derecede su gibi akıp gitti. Son sayfalarda sevmediğim bir şey olduysa o da Amarantha'nın ölüşü. Sanki biraz aceleye gelmiş gibi oldu. Feyre'nin dirildiği sahne çok güzeldi. Bütün ulu perilerin gelip onu diriltmesi sonra Feyre'nin de artık bir ulu peri olması vs efsaneydi. Dediğim gibi kitapta sevmediğim iki şey vardı ve giriş kitabı için serinin temellerinin güzel atıldığını düşünüyorum. İkinci kitap en sevilen kitap oluyor genelde. En kısa sürede onu da elime almayı düşünüyorum. Abartıldığı kadar güzel bir seri olacağını düşünüyorum.
Dikenler ve Güller SarayıSarah J. Maas · Dex Kitap · 20166,1bin okunma