Ebru Adar

Ebru Adar
@adarepru
İnsanlar kötüydü, kitaplara sığındım☆
Özel Eğitim Öğretmeni
Lisans
Istanbul
11 okur puanı
Temmuz 2019 tarihinde katıldı
"Belki de bir yanılsamaydı bu eşitlik hissi, öyle olmalıydı mutlaka, gerçekse bile kalıcı olmasını bekleyecek kadar nahif değildi."
Sayfa 182·Kitabı okudu
Reklam
"...Zaten muhitimden uzak duruşumun, vahşiliğimin bir sebebi de kitaplarda tanıştığım ve benimsediğim insanları muhitimde bulamayışımdan değil miydi?..." ~Sabahattin Ali
Sevgili Nalan, Bana daha geçen gün, hayvanların zekâsı hakkında söylediklerini düşünüyordum. "Öldürüyoruz, kesip yiyoruz ve onlardan daha zeki olduğumuzu düşünüyoruz ama aslında hayvanları hiç tanımıyoruz" dedin. "İnsanlar bunu bilmiyor ama hayvanlar o kadar zekidir ki. Mesela inekler geçmişte canlarını yakmış gaddar tipleri hemen tanırlar. Koyunlar da yüzlerimizi ayırt edebilir kolaylıkla" dedin. Kafama takıldı bu sözlerin. Ama ben de kendi kendime şunu soruyorum: Madem hiçbir şeyi değiştiremiyorlar sonunda, bildiklerini ifade bile edemiyorlar, acaba hayvanların bu kadar çok şeyi anlaması ve hatırlaması onlar açısından daha fena değil mi? Keçiler farklıdır, demiştin bir de. Kolayca sinirlenseler de hızlı affediyorlarmış. Biz insanlar da tıpkı keçiler ve koyunlar gibi, iki ayrı türden mi oluşuyoruz acaba: bir tarafta asla unutamayanlar var, bir tarafta ise unutmayı da affetmeyi de başarabilenler...
Sayfa 173·Kitabı okudu
"... Yalnızlık Allah'a mahsustur. Ve unutma, hayat denen şu çölde aptal tek başına seyahat edermiş, aklıysa kervanla."
Sayfa 167·Kitabı okudu
..."Hem onları yezidi yarattı, hem de yezidi oldukları için lanetledi... saçma."
Sayfa 128·Kitabı okudu
Reklam