"Bizi kitaplarla baş başa bırakırsanız şaşkına döner sersemleriz. Neye katılsak, neye tutunsak, neyi sevip neden nefret etsek, neye saygı duyup neyi hor görsek bilemeyiz. İnsan olmaktan, kendimize has birer vücut ve kana sahip olmaktan bunalıyoruz. Bundan utanıyoruz, bunu ayıp sayıyoruz ve imkânsız bir genellemeye uymaya çabalıyoruz. Hepimiz ölü doğmuşuz, nesillerdir yaşamayan babaların çocuklarıyız ve bu, gün geçtikçe daha çok işimize geliyor. Artık alışmaya başlıyoruz. Yakında, bir şekilde fikirlerden doğmaya başlayacağız. Bu kadarı yeter, artık "Yeraltından" bir şey yazmak istemiyorum.
"Ne istediğimizi kendimiz de bilmiyoruz. Herhangi birimize biraz daha özgürlük verin, ellerimizi çözün, eylemlerimize daha geniş alan sağlayın, kontrolü azaltın... Sizi temin ederim, yine kontrol altına alınmak için yalvarırdık."