"Sadece şu anki bazı şartlardan ötürü değil, düzgün bir insan her daim korkak ve köle olmaya mecburdur. Tüm dünyadaki bütün insanlar için bu, doğanın kanunudur."
"İnsanın asla gerçek acıdan, yani yıkım ve kaostan feragat edeceğini sanmıyorum. Acı çekmek, bilincin köküdür. Başta, bilincin insanın en büyük talihsizliği olduğunu söylediysem de, insanın buna değer verdiğini ve hiçbir haz uğruna bundan vazgeçmeyeceğini biliyorum."