📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kemal Tahir bu romanında Cumhuriyet döneminin en bunalımlı dönemlerinden biri olan "İzmir Suikasti" ni İttihatçıların Küçük Efendisi olan Kara Kemal ile İttihat Terakki'nin fedailerinden ve Kara Kemal'in hayranlarından olan Abdülkerim üzerinden anlatmaktadır.
Kitabın 3. bölümü olan İnsanlık Sorunu bu eserin en vurucu ve etkileyici bölümünü oluşturmaktadır. İnsanın kendi içinde yaşadığı hesaplaşma, bu hesaplaşmanın yarattığı ruh hali büyük bir edebi ustalıkla dile getirilmiştir.
Yalnız bu hesaplaşma ve sorgulama bölümüne ulaşabilmek için bir parça Abdülkerim'in gönül maceralarına katlanmak zorundasınız :))...
"Insanoğlunun dünyada başvurduğu en boş, en umutsuz, en aptalca iş sorumluluktan kaçmaya çabalamasıdır. Çünkü sorumluluktan kaçması insanın kendine ve topluma karşı işleyebileceği en befil suçtur.
Dünyada yalnız sorumluluktur ki, hiçbir şart altında insan onu kavram adını ileri süremez. Çünkü namuslu insan da bunun şuuru olmasa bile sezgisi mutlaka vardır.
Bütün toplumsal ve kişisel alçaklıklar insanları sorumsuzluğa alıştırmakla başlar, sorumsuzlukta tutmakla sürdürülüyor.
Sorumluluklarımızdan kaçıp kurtulmaya çabaladığımız sıralarda bütün kalleşlik gücümüzü kullanırız... "
Zor yaşar kendi kendisinin gözünden düşen adam.... Mutlu olmak imkânlarını yitirir.
İnsan gerçekten mutlu olayım derse, üstüne yüklenen sorumluluğun gereğini sonuna kadar yerine getirip kurulmalıdır.