Yabancılarla içli dışlı oldun mu, sana milli politika güttürmezler. Direnmeye başlarsan, birini musallat edip yenik düşürürler. Körlemeden yenersen, başarı onların sayıdır. Nitekim Balkan da yenseydik, başarısı ordumuzu eğiten Alman heyetinin olacaktı. Balkan da o kadar rezilce yenilmeseydik Dünya Savaşı'na o kadar kölece girmezdik.
"Güçlerini yüzyıllar boyu yitirmemeleri, sırasında sinmeyi bilmelerindendir..Baskı çok sert geldi mi hiç direnmezder. Dünya ölümlü insanoğlu ölecek değil mi er geç? Ha biraz önce ha biraz sonra... Elverir ki locaların gücü silinmesin büsbütün... Babasına yapamadıkları yardımı oğluna yaparlar. "