Nereye gidersen git ve nasıl yönelirsen yönel: En ırak yerler yüreğinin derinlikleridir.
Tanrının aydınlığıydı halkın hayatı Sıyrıldı karanlığın kara gözlerinden.
Reklam
babayı yiyen oğul (Baba Hayvanı)
.... Ne var ki oğullar arasında babanın yerini almak için başlayan mücadele uzlaşmayla sonuçlanmıştır. Uygarlık yolundaki bu ilk adım, içgüdüden ilk vazgeçiş, karşılıklı yükümlülüklerin kabülü yolundaki ilk adımdı ve ahlakın, adaletin nüvesini oluşturacaktı. Birey babasının konumunu ele geçirme ve annesine, kız kardeşlerine sahip olma ülküsünden vazgeçti. Böylece ensest tabusu ve dış evlilik kuralı ortaya çıktı. Babanın ortadan kaldırılmasıyla boşalan yeri kadınlar doldurdu ve böylece anaerkil bir dönem başladı. Bu dönemde Attis, Adonis ve Tammuz gibi bitkilerin ruhu olan ve aynı zamanda ana tanrıçaların sevgisinden yararlanan ve babalarına meydan okuyarak anneleriyle ensest suçu işleyen genç tanrılar ortaya çıktı. Bu tanrılar, bir suçluluk duygusunun ifadesi olarak kısa ömürlülerdi veya hadımlardı ya da hayvan biçimli bir babanın öfkesiyle cezalandırılmışlardı. Adonis Afrodit'in kutsal hayvanı olan vahşi bir yabandomuzu tarafından öldürülmüştü. Kibele'nin sevgilisi Attis iğdiş edilerek ölmüştü. Boğayı öldürürken betimlenen Mitras , babasını kurban eden ve böylece kardeşlerini suç ortaklığının yükünden kurtaran bir oğuldu. İsa da kendini kurban ederek kardeşlerini ilk günahtan kurtarmıştı. Orfeusçu kökene sahip ilk günah öğretisinin Yunan felsefesindeki uzantıları, insana, genç Dionysos-Zagreus'u öldürüp parçalara ayıran Titanların soyundan geldiğini söylüyordu. Bu suçun temelinde, Freud'a göre ilahi veya insani bir otoriteye karşı isyan yatar.ı
Sayfa 279
Bazen en güzel lambalar Işığı görmek için değil Gölgeyi görmek için yaktıklarımızdır.
Kırışıklıklar, Yüzdeki yarıklardır Ve derin çukurlar kalpteki.
"Adonis, Aphrodite'nin kutsal hayvanı yabandomuzu tarafından öldürülür; Kybele'nin âşığı Attis iğdiş edilirken can verir. Bu tanrılar için gözyaşı dökülmesi ve dirilişlerinin sevinçle karşılanması, kalıcı başarıya yazgılı bir başka oğul-tanrı ritüeline intikal etmiştir..."
Reklam
Sözlerle açar açılır gibi başlangıç kargıyı biler gibi dalgalarım feryadın çığlığı tanrı gibi şiddet veya ölüm gibi asi...
Sayfa 134Kitabı okudu
Yıldızlar üstüme batar, Ben mühürlenen çiçek Ben ateş ve öldüren aşk Keskinleşmiş şehvetle Açıldım, ölüm çıkar dışarı kalktığımda Ve yüzüm yağar Parlayan aynanın güllerine ve dallarına
Sayfa 134Kitabı okudu
Şiirin yüzünü öldürdüler ve sözcüklerin yeryüzünün güzel görüntüsünü aşkın şefkatini öldürdüler, bitirdiler şimdi köklerinde kaside ve onun atan nabzı
Sayfa 132Kitabı okudu
Reklam
- Sen kimsin? - Mekansız bir gezgin Evrenin şeytan soyundan - Sen kimsin? Cesedime giden? - Acı? - Görmedim? - Ölümümü gördün - Kanımın üstüne üşüştün, oturdun, giysilerini Sıyırdın, yıkandın ve yüzümü giyindin? Ve güneşi gölgem gibi gördün Ve gölgemi güneş gibi gördün
Sayfa 116Kitabı okudu
Seni yaşamın sesiyle besledim, nakşettim ölümün suskunluğuyla seni ve seni soluğumda yazdım yollarda ve bütün boşlukta, hatta, beni anlatan sözcükler nefsimi imha edene kadar...
Sayfa 113Kitabı okudu
Gülün düşü gözlerinde solar, gülün bacakları buruşur iki kat olur bacakları da, ve yapraklar yaralı avucundan uçar
Sayfa 112Kitabı okudu
Kays söylüyordu: Leyla ile bürünüp sevinci giyindim ve onunla örtündüğümü gördüm ve cennetim ateşinden oldu ve gece karanlığı onu kaybetti ve uzadı gece karanlığı Ve gördüm ay onunla topluyordu biriken seherden demet demet
Sayfa 110Kitabı okudu
Bu şu tarih yığılıp birikti insanların kanı koyulaşır ve günler birer mezarlık/ hangi boşluğun yanında hangi alışkanlıkların yanında yarılır bu yüzler?
Sayfa 104Kitabı okudu
1.500 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.