Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Beytullah

Beytullah
@afillifilinta
Sıkı Okur
sevilince tetik durun, övülünce vaziyet alın
Michelange'ın mahşerinden dehşetle ürperti duyanlar, en son size soruyorum:"Korku, korku nedir bilir misiniz? İnsanların kelebekler gibi uçtuğu, dağların atılmış pamuk gibi boşlukta dolaştığı gün, korkuyu öğreneceksiniz!" diyen Kur'an hikmetinden hiçbir ilham, bir aşk, bir ihtiras duymadınız mı?
Reklam
Rönesans galerilerini dolduran, merkep sırtında Hz. Meryem'in Kudüs'e kaçması tablosuna meftun gönüller, hiç Halife Ömer'i kölesinin bindiği devenin yularını çekerek Kudüs'e girişini tabloya geçirmek aşkını duydular mı?
Günümüz ruhları doyurucu değildir. Sebebi şu ki bizim olmayan bir vücut, bizim olan bir ruhun yerine geçti ve bizim ruhumuzu bize düşman bir vücut kemirdi.

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
İlim iki kısımdır: Bir nevi ilim var ki, bir defa bilinse ve bir-iki defa düşünülse kâfi gelir. Diğer bir kısmı, ekmek gibi, su gibi her vakit insan onu düşünmeye muhtaç olur. Bir defa anladım, yeter diyemez. İşte ulûm-u imaniye bu kısımdandır.
Bizim asrımızın sonsuz çileleriyle yanık varlığımız, Verter'den daha çılgın, Raskolnikov'dan daha hastadır.
Reklam
İnsan dediğimiz, yaratılışının hikmetine bakılınca hayranlıkla temaşaya layık kocaman bir idealistti, bir böceğin refleksleriyle hareket etti.
Müsbet ilim, ruhi ve ahlaki değerlerle insanlık içinde bir Rönesans yaratacak yerde, Avrupa milletlerinin insanlığı gittikçe daha mükemmel ve teminatlı şekilde istismar edebilmeleri için, arzın ham maddeleri üzerindeki sarsılmaz saltanatlarını temin etti.
Cesed ruha dayanır, ayakta kalır. Ruh ise, bizâtihî kaimdir. Cesed harab olursa daha ziyade serbest olur, melek gibi göğe uçar.
"Ey insan kat'iyen bil ki hilkatin en yüksek gayesi iman-ı billahtır.
Müslüman Anadolu'nun yanık toprağı üzerinde yaşayıp da ruh yapımıza İslam'ın dışında temel aramak, normal bir beynin samimi düşüncesinin mahsülü olamaz.
Reklam
Hakikat aşkı, hayati hazlar içinde yaşamaktan hoşlanan nebati tabiatımıza isyan; sanat, fani tasavvurlar arasında bunalan hayvani tabiatımıza isyan; ahlak ise nefsi için sevmekle öğünen insani tabiatımızın üstüne bizi yükseltecek Allah'la birlikte yapılan isyandır.
Bir genç neslin ifadesindeki inceliğin, hareketlerinde ki ruhluluğun, bakışlarında ki neşvenin kaynağı o milletin felsefesidir.
O Büyük Yalnız'ın sohbetine kavuşmak istiyoruz. Ancak O'nunla bu kalabalığın içinde çektiğimiz yalnızlığın çilesi tamam olacak.
Sonsuzluk iradesini kazanırsak, şahsiyet sahibi, yaratıcı, hür ve asi, idealist, merhametle aşkın barındığı bahtiyar bir cemiyetin, ilahi beldenin mesut insanları olacağız.
Cemiyete, yine bizzat cemiyeti öven çoban, bu işi maharetle yaparsa, kendini tapındırır. Hem kendisini alkışlatmak, hem kendini alkışlayanları övmek;işte cemiyet canbazının muhteşem tılsımlı!
2.876 öğeden 2.851 ile 2.865 arasındakiler gösteriliyor.