Puan vermedi·384 syf.··
2026 16. kitabı
Oyunbaz - Wulf Dorn Türü: Gerilim Sayfa : 382 #kitapyorumum Yazardan okuduğum ikinci eser olan bu roman; gerilim ve gizemin birleşiminden oluşuyordu. Bu eser sizi bir katilin zihniyle buluşturuyor. Şüphe, paranoya ve gerilim tutkusunu okuyucuya sunuyor. Açıkçası ben tansiyonu çok yüksek bir eser olarak nitellendirmem. Evet kendini okutuyor, bazı noktalarda ters köşeler var. Ama gerilime doydum ya da katille kaçma kovalamaca oynamak bana çok büyük bir keyif verdi diyemem. İlk bölümlerde verilen ipuçlarıyla saplantılı aşığın karakterin etrafında olduğunu düşünüyorsunuz. Ama sonrasında şüphelendiğiniz herkesin aslında o saplantılı aşığın bir kurbanı olduğunu görüyorsunuz. Kitabın sonunda ters köşe olduğumu kabul etmem gerekiyor; çünkü katilin asla o kişi olacağını tahmin etmemiştim. Bu açıdan da yazar okuyucuyu şaşırtıyor. Ama sonunun da tatmin ettiğini söyleyemeyeceğim daha kanlı ve daha vahşet dolu bir son isterdim. Yazarın anlatım dili akıcı eser daha çok diyaloglardan oluşuyor bölümler kısa olduğu için de okunma kolaylığı sağlıyor. Gizem, gerilim ve ipuçları toplamayı seviyorsanız bu esere bakabilirsiniz. Okuyacaklara şimdiden afiyet olsun #alıntı “Öncesinde ne kadar mutlu olduysan, Kaybettiğinde o ölçüde canın yanar. Günün birinde bu mektup eline geçtiğinde sen ve ben büyük acılar çekmiş olacağız ve bu acılar tarifsiz boyutlara ulaşacak. İşte sen o an, gerçek aşkın anlamını ve bu dünyada hiçbir şeyin rastlantı eseri olmadığını kavrayacaksın. “ “Gözlemleyen kişi kontrolü kaybetmez ve kontrolü kaybetmeyen kişi her zaman çok önemli şahsiyetlermiş gibi ortalıkta dolaşan kibirlilerden çok daha üstün insanlar olurlardı.” “Kadının sırtındaki yük adeta devasa bir buz parçasıydı. Papaz bu buzu, kafesin karanlık tarafından hissediyordu.” #konusu Psikiyatr
OyunbazWulf Dorn · Pegasus Yayınları · 20165,8bin okunma
Puan vermedi·200 syf.·
2026 133. kitabı
Kendi klasiklerimizi de okuyalım düşüncesi ile okuma listemin arasına serpiştirdiğim kitaplardan biri bu güzel eser. Tanzimat dönemi edebiyatı olarak etiketlenmiş. Karşımda sanki bir meddah varmış ve bana güzel bir hikaye anlatıyormuş gibi hissettirdi. Derin psikolojik tahliller, şaşırtıcı bir kurgu beklememek lazım Zaten edebiyatımızın roman türünün henüz ilk eserlerinden biri. Daha çok masalsı bir tarafı var. Sanırım döneminin özelliği bu. Batılılaşmanın nasıl olması ya da nasıl olmaması gerektiğini anlatıyor. Eserde iki zıt katakter var. Eflatun, zengin bir mirasyedi, tembel, hovarda, elindekinin kıymetini bilmeyen, birçok erdemden yoksun, kendi köklerinden ve geleneklerinden utanan, eğitimine önem vermemesine karşın yabancı kelime süslü konuşmaları ile bilgiçlik taslayan biri ve yazarın gözünde yanlış batılılaşmanın temsilcisi. Rakım ise çalışkan, dürüst, vefalı, imkansızlıklarına rağmen kendini eğitmiş, geleneklerine sıkı sıkı bağlı ancak batı kültürünede son derece hakim, Eflatunun tam zıttı bir karakterdir. Ama eser bu ikilinin beraber macerasını konu edinen bir yapıda değil. Büyük kısmı Rakım 'ın güzellemesi üzerine ve arada bir Eflatun ne yapıyor diye dudak bükülerek göz atma şeklinde ilerliyor. Tabi eserin masalsı ilerleyişinde Eflatun rezilliklerden rezilliklere düşerken, Rakım neye el atsa başarılı olur, her işi rast gider, huzurludur, mutludur, çok zengin olmasa da para bir şekilde onu bulur, ev hayatında kıskanılacak derecede huzurludur, tüm kadınlar onun peşindedir, ona hayrandır. Gözde bir levanten ona metres olabilmek için yanar tutuşur ve emeline ulaşır, ders verdiği iki İngiliz gençkızdan biri onun aşkından verem olur, diğeri Mısır'a kaçar umutsuz sevdasından. Borç ile aldığı kelepir cariyesi zamanla bir huriye dönüşür ve efendisini tapar derecede
Felatun Bey ile Rakım EfendiAhmet Mithat Efendi · Dergah Yayınları · 201428,2bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Puan vermedi·389 syf.··
2026 9. kitabı
Hortlak - Steve Barron Türü: Antoloji Sayfa : 360 #kitapyorumum Yazardan okuduğum ilk eser ve Stephen King’in jüri olarak ödüle layık gördüğü bu kitabı merak ettim. Arka kapağında da öykülerin korkunç olduğuna dair yorumlar olduğu için açıkçası büyük bir beklentiyle başladım kitaba. Ama beni tatmin ettiğini söyleyemeyeceğim… Eserler hem Amerika’da hem de dünyada korku ve fantezi sevenler arasında hit olmuş ve ölmeden önce okunması tavsiye edilen 100 korku fantezi kitabı arasında yer almaya hak kazanmıştır. Eğer farklı yazarlardan güçlü eserler okumak istiyorsanız değerlendirebilirsiniz ama dediğim gibi beni gerilime sürükleyen ya da korkutan hiçbir öykü olmadı içerisinde Okuyacakları şimdiden afiyet olsun #alıntı “Eğer sonunda bunun gibi dipsiz, karanlık bir ormana vurılıyorsa, son durak burasıysa neden herkes bunu yapıyordu?” “Kalem tutan bir el kibrit yakan bir elden oldukça farklıdır ve bağışlanması ya da telafi edilmesi imkansız olan böyle bir hareketi yapabilecek güce sahip değildir.“ “Havlayacak bir şey olmazsa, bekçi köpeği olmak korkunç sıkıcıdır.” “Eğer bir doktor ahlaken çürümeye başlamışsa, dünyadaki en ansız caniden daha günahkar ve karanlık bir yarata dönüşür.” #konusu İçeriğinde 15 ayrı öykü bulunan bu eserde farklı konular ve farklı gerilimler ele alınıyor.
HortlakSteve Barron · Kalipso Yayınları · 2012312 okunma
Okuduğum en kötü tarih kitabı. Full goygoy. Yarısında dayanamayıp bıraktım, zaman kaybı. Ayrıca ismi “dünya tarihi” ama avrupa tarihi gibi yazılmış, propaganda yemek isteyene afiyet olsun.
Büyük Dünya TarihiAndrew Marr · Yakamoz Yayıncılık · 2018432 okunma
Meçhul Delikanlı
10/10
·368 syf.··
2026 42. kitabı
Meçhul Delikanlı ferda Ferda Udül Kayci Her mutluluk biraz acı, her acı biraz mutluluk barındırır . ⚘️" Biz çayimiza şeker yerine şükür kattık, Yokluk bize ne gam!" ⚘️"Abi bu sipariş benim değil. Ben tost İstemedim. Belli belirsiz gülümsedi adam . "Tüm simidini hayvanciğa verdin . Onun rızkıymış demek ki . Şimdi senin rızkın bu tost . Haydi afiyet olsun . ⚘️ Şiirlerimi saklamış...Defterinin arasına koymuş. Değer vermiş onlara . Ben onun kupesini saklarken o da benim şiirlerim saklamış. Ah Nazlı...O şiirlerin hepsi sana yazıldı. Bir bilsen... ⚘️Rabbım sana şükürler olsun. Ne büyüksün Ya Rabbi ! Olmazları olduran Rabbim . ⚘️⚘️⚘️"Nazlı...O şiirlerin, o sözlerin baştan sona tamamı senin için yazıldı." Dedi bir çırpıda. ⚘️⚘️⚘️Bundan sonraki tüm şiirlerin de sana yazılacağı yada hiç kimseye yazilmayacağı gibi..." kısacık bir not düşmek isterim alıntı yapılacak çok şey var kitabı okurken kendinizi 90'lı yıllarda bulacaksınız. Çok içten çok bizden yaşanmışlık kokan bir kitap . Mert dürüst haramdan uzak çalışkan 3 delinkanlı hayat onlari bir şekilde bir araya getirmiş. Nazlıya aşık , sevdasını aşkını şiir ve küçük notlara yazan sokakta kagit toplayan Osman yani meçhul Delikanlı . Çok güzel bir kitap okuduk kesinlikle tavsiye ediyorum benim ikinci okuyuşum benle berber okuyan arkadaşlarım teşekkür ederim iyiki varsınız #çiçekkızlarokuyor
1000Kitap
Meçhul DelikanlıFerda Udül Kayci · Parola Yayınları · 201846 okunma
9/10
·440 syf.··
2026 35. kitabı
Gelgit 1: Yeniden Uyanış - Su Akar #kitapyorumu Herkese selam! Yeni bir kitap yorumu ile geldim! ÖNCELİKLE ASLA VE ASLA BU KİTABIN SONUNU KABUL ETMİYORUM. YAZARIN KALPSİZLİĞİNİ DE KINIYORUM. HİÇ BAĞLANMADIĞIM, TANIŞMADIĞIM BİR KARAKTERE ÜZÜLDÜM BEN!! Naaaaasıl bir serüvendi öyleeee. Kendimi bir kaptırdım kiii!! Kitabın maratonunda göreceksiniz zaten ama şimdi yorumumdan burada bahsetmem gerekiyor. Öncelikleee kitap konu bakımından pek benlik değil ama zaten ara sıra bu tarz kitaplar okuyorum. Açık ara en aklı başında yazılmış olduğunu hissettiğim absürt olmayanlarıydı benim okuduklarım arasından. En çok da bunu sevdim. Yazarın kalemi zaten akıcıydı. Okuduğum en akıcı kalemlerden birisi değildi ama kitabın dinamiğiyle birlikte kendini okutuyordu. Kitapta ben baya bir yere güldüm. Özellikle Aras beni baya baya bir güldürdü. Şimdi karakterden bahsedeyim biraz. Sırma, aslında ona karşı nötr olduğumu söyleyebilirim. Olması gerektiği zaman olması gerektiği tepkileri verdi. Gayet aklı başında omurgalı bir karakterdi. Mıy mıy, çıtkırıldım bir watty girl değildi. En sevdiğim yanı içindeki şefkatti. Bir anne şefkati vardı onda. Çok güzel bir “anne” olurdu bence Sırma. Bizi bu hale getirenler utansın!! Aras, en sevdiğim karakterlerden birisiydi bence. Çok tatlı, çok savunmasız, çok masum bir karakterdi Aras en başında. Yaşadıkları vs geçmişi gerçekten üzücü. Bu adam daha ne yaşasın derken kitabın sonunda 2 tane büyük, 2-3 tane de ara pilot twist şovu yapan yazardan bize büyük şok. Deniz, kraliçedir bizim için desem de en başta sonradan biraz soğudum. Yani Aras’a biraz daha bence sıcak yaklaşabilirdi. Yine de eve ilk geldiği zaman çok havalı olduğunu inkar edemeyeceğim. Efe, yazarımız her ne kadar sevse de ben en başından beri sevmiyordum hâlâ da kararımın arkasındayım. Benim için
GelgitSu Akar · Juno Kitap · 202630 okunma