عخشa

Bizim bir hoca var, sanırsın hoca değil sosyal medya ajans başkanı. Postu atıyor, bi iki gün bekliyor, baktı kimseden çıt yok beğei sıfır; hemen kendi postunu beğenip üstüne bir de retweet patlatıyor. Resmen "Bakın buradayım, hala görmediniz mi?" diye parmağını gözümüze sokuyor. adamın dijital egosuyla sınav kağıdımız arasında ince bir çizgi var; o kalbe basmazsak kesin o kağıdın üzerine direkt sıfırı basıp geçecek, biliyoruz. Ders çalışmayı bıraktık, hocanın etkileşimi düşmesin diye nöbetleşe beğeni yapıyoruz; resmen diplomayı sosyal medya üzerinden taksitle ödüyoruz😊
Reklam
ibni Abbas (r.a) der ki: Bir insan bilmeden de şirke düşer. Hatta köpeği ile de şirke düşer. "Bu gece eğer köpek olmasaydı çalınacakti" şeklinde olduğu gibi.... [Modern çağda tıp/tabibe atfedilen ilahî misyon gibi]
Sizden birisi Allah'ın "VE" senin şeklinde konuşmasin. Çünkü "و / VE" kelimesi mutlak atıf içindir. Bu ise Allah'û Teâlâ'nın iradesi ile beşerin iradesi arasında bir masavat/eşdeğer lik hatıra getirir. Fakat "Šümme / ثمّ" kelimesi terahi içindir. Kulun dilemesi geride kalır. Bu durumda Sen ve Allah'ın dilemesi şeklinde değil de "Önce Allah sonra senin dilemen ile" şeklinde olur. ki doğru olan budur

عخشa

, bir kitap okudu
Puan vermedi·248 syf.·
2026 3. kitabı
İmam Gazali
9.2/10 · 17bin okunma