kitabın özetini kitabın içindeki bir paragraf ile anlatacağım;; "Üzerinden geçtiğimiz köprüler,yakarak aydınlattığımız yollar,raydan çıkmış trenler,atladığımız uçurumlar, kapattığımız ya da üzerimize kapanan kapılar,önümüzde duran çukurlar,araladığımız perdeler,çıkmaz yollar,kabuk bağlamasına izin vermediğimiz yaralar,boğazımızdaki düğümler,hiç bitmez sandığımız tırmanışlar,inandığımız yalanlar,ağaca dolanmış uçurtmalar,boynumuza asarsak hiç sokakta kalmayız sandığımız anahtarlar,önünden ayrılmadığımız duvarlar...cenin halinde uyuduğumuz geceler... Hepsi geride kalıyordu."
5/5
İlk sırada bahsetmek istediğim şeylerden biri kitaptaki bütün sırların en ince detayları ile birlikte bize sunulmuş olması. Kabal o kadar güzel açıklamış ki neler olduğunu soru işareti kalmadı kafamda...
Seride bahsetmek istediğim çok fazla şey var ve hâlâ sindiremediğim de çok fazla şey var. Öncelikle bu kadar fazla olay yaşanması , Mayanın bu acıyla bir yere kadar baş edebilmesi,O acıyla çok iyi bir şekilde mücadele edip kendisi için en yararlı şekle dönüştürmesi benim için beklemedik ve özeldi. Diğer 3 kitaba baktığımızda böyle bir şey olacağını beklemiyorsunuz çünkü tepkileri bu kadar kontrollü olmuyordu o zamanlar ama Maya büyüdü ve bunu artık fark edebiliyordunuz. Maya'nın çoğu şeyle baş ediş şeklinin yanı sıra Fetih ile, Pars ile arasındaki diyalogları, Riva'ya bile yaklaşımının değişmesi, yüzleşmek zorunda olduğu kişilerle yüzleşebilmesi,beklemediği çok büyük şeyler olmasına rağmen bunların çok iyi bir şekilde üstesinden gelmesi hayranlık uyandırıcıydı... Maya'nın karakter gelişimini okumak ,yaşadıklarını anlayabilmek, her duygusuna şahit olmak benim için çok kıymetliydi. Her zaman da öyle kalacak.
Fetih ve Maya'nın bu kitaptaki bütün halleri tüm diyalogları çok ayrı bir seviyedeydi