“Bayan”, Parti’nin pek doğru bulmadığı bir sözcüktü-herkese “yoldaş” demeniz gerekiyordu- ama insan yine de bazı kadınlara “Bayan” demekten alamıyordu kendini.
Ama ne tuhaftır ki, herkes tarafından nefret edilmesine ve aşağılanmasına, görüşlerinin her gün kürsülerde, tele-ekranda, gazetelerde, kitaplarda yüzlerce kez çürütülmesine, yerle bir edilmesine, gülünç düşürülmesine, aşağılık süprüntüler olarak sergilenmesine karşın, evet, bütün bunlara karşın, Goldstein’in etkisi hiç azalmıyor gibiydi. Her gün onun oyununa gelmeye hazır yeni salaklar çıkıyordu.