“...oturduğum yerden bakınca, dünyanın tek bir şey tarafından yönetildiğini görüyorum. Köpek suratlı, iblis suratlı, kocakarı suratlı, orospu suratlı bir panik; suratı filan olmayan büyük bir panik...''
“Yarının hiçlik olması tehdidiyle mutlu olamam ve
olmayacağım. Derin bir hakaret bu... Bu yüzden, beni acı
çekmem ve yok olmam için, fikrimi sormadan ve küstahça
var eden bu doğayı; su götürmez davacı, savcı ve davalı
rolümle, kendimle birlikte mahkûm ediyorum... Doğayı yok
edemediğim için de, sadece kendimi yok ediyorum, hiçbir
suçlunun bulunmadığı bir tiranlığa katlanmaktan bezmiş
olarak." /Dostoyevski
Sonuçta anladım ki doğruluğunu kolay kolay ispatlayamayacağınız meselelerde çoğunluğun görüşüne hiç itibar etmemek gerekiyor çünkü bu doğruyu bir kişinin görme ihtimali birçok kişinin görme ihtimalinden daha yüksek.