Düşünmenin önüne geçebilsem ,hiç de fena olmayacak .Düşünceler her şeyden daha tatsız .Yaşayan etten bile tatsız ,uzanıp dururlar bitmez tükenmezler ve insanın ağzında acayip bir tat bırakırlar .Sonra düşüncelerin içinde kelimeler var ;tamamlanmamış kelimeler eksik kalmış cümleler ...
“Bir gün çıkar karşımıza,”diye yineliyordu Rodolphe,”bir gün ,birdenbire,tam umudumuzu kestiğimiz sırada.O zaman Ufuk’lar aralanır;’işte!’diye haykıran bir ses gibidir.Bir kimseye yaşamınızın sırlarını dökmek ,ona her şeyi vermek ,onun için her şeyi feda etmek gereksinimi duyarsınız!İçinizdekileri anlatmazsanız birbirinize, anlatmadan seziverirsiniz.Düşlerde görüşmüşsünüzdür.Kısacası şuracıktadır,önünüzdedir; parlak kıvılcımlar saçar .Gene de hala kuşku duyar insan,inanmaktan çekinir;gözleri kamaşıp kalır,karanlıklardan ışığa çıkar gibi...!