Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
وَاِذَا سَاَلَكَ عِبَاد۪ي عَنّ۪ي فَاِنّ۪ي قَر۪يبٌۜ اُج۪يبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ اِذَا دَعَانِۙ فَلْيَسْتَج۪يبُوا ل۪ي وَلْيُؤْمِنُوا ب۪ي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ Kullarım sana, benden soracak olurlarsa şüphesiz ki ben onlara yakınım. Dua edenin duasına icabet ederim. (Öyleyse) onlar da benim davetime icabet etsinler ve bana iman etsinler ki (akıl, doğruluk ve olgunluk sahibi olan) rüşt ehlinden olsunlar. (2/Bakara Suresi, 186)
İslâm’ın sözlük anlamı, “bağlanmak, itaat etmek, teslim olmak, esenlik ve barış içinde olmak”tır. Terim olarak İslâm “Hz. Muhammed’in din adına bildirdiklerinin tamamını bütün varlığıyla benimsemek ve bunu ortaya koyan bir teslimiyet içinde olmak” demektir. Hz. Peygamber’in getirdiği hak dinin adı da İslâm’dır. Yine İslâm, Arapça’da bu dine girmeyi ifade eden bir masdardır. İslâm dininin mensubu olan kişi Arapça’da müslim, Farsça’da müselmân kelimesiyle ifade edilir. Türkçe’de bu din için İslâmiyet ve Müslümanlık, bu dinin mensubu için de müslüman kelimeleri kullanılır.İslâm kelimesinin sözlük anlamıyla terim anlamı arasında güçlü bir alâka vardır. İslâmî anlayışa göre din, irade ve akıl sahibi varlıklar arasında uyuşmazlıkları ve çekişmeleri önleyip uzlaşma sağlayan bir kanundur. Din sadece insanlar arasında değil insanlarla Allah arasında da bir mutabakatı ifade eder. Böylece yaratanın iradesiyle yaratılmışların iradesi arasında bir uyum sağlanmış olur
Reklam
İslâmî anlayışa göre din, kısaca kişinin yaratılış amacına uygun bir hayat sürebilmesi ve bu amacı belirli bir disiplin içinde gerçekleştirebilmesi için kendisine yol gösteren kurallar bütününü ifade eder. Din bir tarafın kutsal buyruk ve egemenliğine diğer tarafın uyum ve bağlılığına dayalı ilişkileri düzenleyen bir kurum olmakla beraber, bu âyet-i kerîmeden, Kur’an’a göre Allah katında dinin ve dindarlığın değer taşımasının iradî bir teslimiyet üzerine kurulu olması şartına bağlı olduğu anlaşılmaktadır. Bir başka anlatımla İslâmî telakkiye göre din, akıl sahiplerini kendi istek ve iradeleriyle hayra ve mutluluğa yönlendiren bir kurum, beşerin kendi seçimine dayalı fiillerini düzenleyen ilâhî bir kanundur
Kainat zerreden kürreye lisani hal ile Allah diyor, bunu göremiyor duyamıyoruz'da, karpuz çekirdeğinde arapça harflerle Allah yazıyor buna meftun oluyoruz, İşte bizim itikat anlayışımız. ilim ve akıl yok, sıradışılık arıyoruz. Ali Şamlıoğlu
Dünya hayatı bir oyun ve eğlenceden başka bir şey değildir.Ahiret yurdu takvalı olanlar için şüphesiz daha hayırlıdır.Akıl etmiyor musunuz? En 'am/ 32
günaydınlar, iyi pazarlar
İÇİMDEN GELDİ: 📌 Yüce Allah insanoğluna bu dünya yolculuğunda yolunu şaşırmaması ve hak ile batılı, doğru ile yanlışı, sevap ile günahı bilmesi için hidayet araçları olarak akıl, peygamber ve dinler göndermiştir. Ne var ki dinlere inanan ve dindarlık iddiasında bulunan insanlar da hata eder, yanlışa düşebilir hatta bazen hata işleyerek günaha
Reklam
Bizim materyalizme bir inancımız var , 'a priori' (önceden kabul edilmiş,varsayılmış) bir inanç bu.Bizi dünyaya materyalist bir açıklama getirmeye zorlayan şey, bilimin yöntemleri ve kuralları değil.Aksine materyalizme olan ' a priori' bağlılığımız nedeniyle , dünyaya materyalist bir açıklama getiren araştırma yöntemlerini ve kavramları kurguluyoruz.Materyalizm mutlak doğru olduğuna göre de , İlahi bir açıklamanın sahneye girmesine izin veremeyiz. Richard Lewontin. Bu sözler Darwinizm'in materyalist felsefeye bağlılık uğruna yaşatılan bir dogma olduğunun açık ifadeleridir.Bu dogma , maddeden başka hiçbir varlık olmadığını varsayar.Bu nedenle de cansız, bilinçsiz maddenin hayatı varettiğine inanır.Milyonlarca farklı canlı türünün maddenin kendi içindeki etkileşimlerle, yani yağan yağmurla, çakan şimşekle, cansız maddenin içinden oluştuğunu kabul eder.Gerçekte isi bu hem akla hem bilime aykırı bir kabuldür.Ama evrimciler kendilerince Allah'ın apaçık olan varlığını kabul etmemek için ,bu akıl ve bilim dışı kabulü cehaletle savunmaya devam etmektedirler..
Kainat zerreden kürreye lisani hal ile Allah diyor, bunu göremiyor duyamıyoruz'da, karpuz çekirdeğinde arapça harflerle Allah yazıyor buna meftun oluyoruz, İşte bizim itikat anlayışımız. ilim ve akıl yok, sıradışılık arıyoruz. Ali Şamlıoğlu
Yeterince derin düşünüp iradesini ortaya koyamayan (kendi kaderine el koyamayan) toplumları, şeytanı üst akıl, stratejist (komplo teoricisi) denilen etki ajanlarıyla , kendi şahsı çıkarları yönünde sistematik, sürekli ve düzenli telkinlerle yönlendirip rıza üreterek, kendi çıkarlarına hizmet ettirir, Bu nedenle hepimiz vahyin ve ilmin ışığında aklımızı etkin kullanıp bu sinsi telkinlerle kurdukları tuzakları boşa çıkarmalıyız, Bugünlerde virüs belasının oluşturduğu korku ve endişeyi de kullanarak insanımıza "Bak dünyada senin takatını aşan ne büyük güçler var, onlar şu, şu, şu değişimleri yapacaklar, sen nasılsa onlarla başa çıkamazsın, bari onların planında kendine akıllı bir pozisyon bul ve oraya yerleş" sinsi telkinlerine hız verdiler, Allah'ında bir hesabı var deyip yatmakla bu sinsi oyunlar bozulamaz, Zira şeytan ve şeytanı üst akıl tatil yapmıyor, boş vermiyor, vazgeçmiyor, Şu halde inanan ve insanlıktan yana olan her vatansever çok iyi analiz etmeli ve çok dikkatli olmalı, "KEŞKE" geçmişi düzeltemez ama geçmişteki keşkelerimizden çıkaracağımız derslerle geleceğin keşkelerini engelleyebiliriz. Ali Şamlıoğlu
"Enbiya'nın ekseri şarkta ve hükemanın ağlebi garbda gelmesi kader-i ezelînin bir remzidir ki, şarkı ayağa kaldıracak din ve kalbdir, akıl ve felsefe değil."
Bediüzzaman Said Nursî
Bediüzzaman Said Nursî
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.