Eğer bir millet büyüklük, kahramanlık özelliklerini taşıyorsa ondan yıldırımlar doğar, kahramanlar çıkar; eğer halk kitlesi yalnızca nemli bir buhar yığınından oluşuyorsa; hiçbir güç ondan yıldırım çıkartamaz.
Devletlerin gücü, zaafı, milletin ilerlemesi ve yozlaşması; yalnızca devlet adamlarının işinin ustası oluşu, yönetme yeteneklerinden veya beceriksizliklerinden kaynaklanmaz. Devlet yöneticileri iyi ya da kötü, kendi milletlerinin bir yansımasıdır. Devlet adamları, milli ruhun birer kopyasıdır; halk kitlesinin içinden çıkmıştır. Bir millet nasılsa, devlet adamları da o millet gibidir. Bu sebeple eski zamanlardan beri "Her millet, layık olduğu idareye, devlet adamlarına sahip olur."