Yani dostum, yolu kaybedeceksin ki bir daha kaybetmemek için daha dikkatli olacaksın.
Karşına yanlış insanlar çıkacak ki doğru insanın kim olduğunu anlayacaksın ve o doğru insanın kıymetini bileceksin.
Benzinin bitecek ki vaktinde yapman gerekenler için geç kalmamayı öğreneceksin.
Tekerleğin patlayacak ki arada durman gerektiğini hatırlayacaksın.
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Maalesef ki çoğu insan, karşılaşmış olduğu zorluklardan dolayı gideceği yollardan vazgeçiyor, umudunu yitiyor, inancını kaybediyor. Neden biliyor musunuz? Çünkü biz toplum olarak çok gülmenin bile ağlamak getirdiğine inandırıldık. Bir nesil ömrünü en şen kahkahaları atarken birden ciddileşip "Ay gözümden yaş geldi. Çok güldüm. Kesin ağlayacağım." diyerek geçirdi. Yani kendimize gülmeyi layık göremedik. Kendine gülmeyi bile layık görmeyen bir toplum hata yapmayı layık görür mü? Üç yanlış bir doğruyu, kâğıt üzerinde yapılan sınavlarda götürüyor. Oysa hayat içinde yapılan sınavlarda, her yanlış bir doğru getiriyor. Ama bunu bilip görene...
Yolu on defa da kaçırsan, tekerleğin de patlasa, vefasız yolcularla da karşılaşsan navigasyonunuz her seferinde sizin için yeni rota oluşturacaktır. Belki istediğin yere istediğin zamanda ulaşamayacaksın ama emin ol senin için en hayırlı olan zamanda ulaşacaksın.
Elleri hep parmaklarımdaydı, daha sonra da saçlarımda. Yemeğime üflüyordu. Düşüyordum, tutup kaldırıyordu. O ağlıyordu, ben o gülsün diye türlü türlü şebeklik yapıyordum. O gülmeyince ben de onunla birlikte ağlıyordum. Bacağı kanıyordu. Bütün gövdemle bacağına sarılıp yarasının kanını gövdemle durdurmaya çalışıyordum. Birbirimize komik suratlar yapıp gülüyorduk. Ağzımıza su doldurup birbirimize püskürtüyorduk. Sapanla milletin götüne taş atıyorduk. Sonra buna da gülüyorduk. Beni azarlıyordu. Sonra bir daha gülüyorduk. Saç baş giriyorduk. Ama başkası birimize bir şey dese ilk biz öne atlıyorduk.