Bütün radikal düşünürler kabul etmişlerdir ki, dünyanın gidişatının hep daha kötüye gitmesinin esas sebepleri şunlardır:
1) Insan emeğini satmak zorundadır;
2) emeğini satan insanın istekleri ve muhakemesi, efendisinin isteklerinden sonra gelir.
Anarşizm, insanın ufkunu açıp onu serbest kılan ve özgürleştiren bir güçtür; çünkü insanlara kendi yeteneklerine güvenmeyi, onlara özgürlüğe inanmayı öğretir, kadınları ve erkekleri, herkesin özgür ve güvende olacakları bir toplumsal hayat için mücadele etmeye teşvik eder.
Aşkımdan intihar etmenin beni mezarımda uçuk ve ilginç, solgun ve şiirsel göstereceğini düşünmüştüm; ama on altıma geldiğimde daha görkemli bir ölümde karar kıldım. Ölene kadar dans edecektim.