"Baylar, ben şimdi size, ister dinlemek isteyin, ister istemeyin, neden bir BÖCEK bile olamadığımı anlatmak istiyorum. Tüm içtenliğimle söylüyorum, ben pek çok kez bir böcek olabilmek istedim. Ama bunu bile başaramadım. Yemin ederim ki baylar, her şeyi böyle fazla anlamak hastalıktır, hem de gerçek, tam bir hastalıktır.". Kitapta bu sözü gördüğüm zaman beni anlattığını anlamıştım. Nasıl hissettiğime dair, anlatamadığım düşüncelerime resmen bir ses olmuştu.