Hz. Muhammed “İlim Çin'de bile olsa onu arayınız” der. Ancak İslam coğrafyasının bir hastalığıdır, bizde ilim adamları pek itibar görmez. Acı ve dehşet verici bir gerçektir bu. İslam coğrafyası tarihi boyunca mezhep kavgaları, siyasi dalaşmalardan kendi içinde ne yazık ki doğru dürüst bir bütünlüğü sağlayamamıştır.
Hedeflediğimiz şeyleri savsaklarken aslında hayatlarımızı erteliyoruz. Önümüze koyduğumuz hedeflere ulaşmak için kullanabileceğimiz zamanı göz göre göre ziyan ediyoruz. Oysa hayatımızdaki en kısıtlı, en bitimli kaynak zamandır. Yaşayabileceğimiz sınırlı miktarda bir zaman var. O zaman bunu niye ziyan edelim ki? Yapmak istediğimiz veya yapmamız gereken işlerden kaçarak zamanı çarçur etmeye ne gerek var?