Boş zamanlarda okunabilecek edebi nitelikteki bir eser olarak görüyorum Stefan Zweig'in bu kitabını da. Ama bu sözlerim yazarın kendisine ve yazdıklarına haksızlık veya saygısızlık olarak algılanmalıdır. Benim araştırma alanım farklı olduğu için Stefan Zweig'in eserlerini boş zamanlarımda okuyorum. Bu yüzden böyle bir bakış açım var.
Akademik olarak ilgilenenlerin okumasını tavsiye ederim. Pozitivist bilim felsefenin temellerini atan ve günümüzün bilim anlayışı üzerinde hâlâ etkileri olan Auguste Comte, bilim üzerine düşüncelerini bu eserinde anlatmaktadır. Auguste Comte aynı zamanda bilimin gelişmesinde çok ciddi bir paya sahiptir. Ancak eleştirilebilir çok yanı var tabii.