Bir gün Hoca nın bulunduğu bir sohbette sormuşlar:
“Hocam, adam olmanın yolu nedir?”
Hoca düşünceli düşünceli, başını bir o yana bir bu yana sallayarak “Söyleyen olursa dinlemeli, dinleyen olursa söylemeli” demiş.
Roman hiç ama hiç istediğim gibi bitmedi.
Ama Sabahattin Ali'nin "İçimizdeki Şeytan" diyerek neyi kastettiğini gayet iyi anladım. Sürekli içimizdeki şeytanda suçu buluruz ama yaptıklarımızın başka nedenleri var. İradesizlik, tembellik, korkaklık ve iki yüzlülük...
Ki bunu da Sabahattin Ali çok iyi anlatıyor. Ayrıca Sabahattin Ali'nin olayları ve kişileri okuyucunun zihninden canlandırabilme kabiliyeti bu romanında da özellikle ön plana çıkıyor.
Keşke beklediğim gibi bitseydi...