Eylül’ü kırk yaşına benzetirim…
Çünkü hâlâ yaz gibi ışıl ışıldır; gökyüzünde güneş gülümser, çiçekler hâlâ kokar, ama bir köşede rüzgârın serinliği kışın yaklaşmakta olduğunu fısıldar. Kırk yaş da böyledir işte… Ruhun hâlâ gençtir, kalbin hâlâ sevdalara açıktır, ama artık çocukluk masumiyetinin değil, hayatın öğrettiği olgunluğun sahibidir. Ne tamamen yazdır, ne de bütünüyle kış. Eylül gibi bir geçittir, insanı hem geriye baktıran, hem de ileriye hazırlayan. Ve işte bu yüzden güzeldir kırk yaş; çünkü Eylül gibi hem geçmişin sıcaklığını taşır, hem de geleceğin dinginliğini saklar. Alınt-ı
Sentezlenmiş Alınt-ı @utopiksurrealist
İnsan Bugünkü Duruma, Adaletsizliğe, zulüme ve soykırımına şöyle bir baktıkça... Eğer biraz Aklı varsa aynı ( Zulüm ve katliam) sonuca varır. Bitmeyen Kavga, John Steinbeck Sentezlenmiş Alınt-ı Ütopik SürRealist
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Dünyayį paylaştılar...
Fildişili bir reggae müzisyeni olan Tiken Jah Fakoly, farklı ülkelerden gelen ve kendisine eşlik eden 850 şarkıcıyla birlikte seslendiriyor eserini; “Artık hiç bir şey beni şaşırtmıyor!” ( alıntí) youtu.be/aNSnBUV9XAI?si=...
#Türkiye'de ne mi oluyor; Bize hizmet etsin, sorunlarımızı çözsün diye seçtiğimiz insanlar lüks içinde yaşıyor... Hak arayan, hak gözeten, haksızları yazan kişiler "halkı kin ve nefrete teşvik etti" diye suçlanıyor...!!! Zam oluyor...!!! Ülkenin varlıkları talan ediliyor...!!! İnsanlar dini ticaret ve siyasi alet olarak kullanıyor...!!! Hukuksuzluk artıyor...!!! Adalet sadece zenginlere işliyor...!!! Çölleşiyoruz...!!! Ayrışıyoruz...!!! Hırsızlık, Rüşvet, Tecavüz, Gasp artıyor...!!! Kendini alim zannedenler artıyor...!!! Her halt sosyal medyadan hallediliyor...!!! Üretim düşüyor, Dışa bağımlılık artıyor...!!! Camiler çoğalıyor, Okullar azalıyor...!!!
Alâmetifârika;
Bir kişiye/şeye özelliğini veren husus, ayırıcı vasıf demektir. Damga, marka anlamına da gelir. Arapça alâmet “işaret” ve fârika “ayıran” sözcüklerinden oluşuyor. “İnsanın alâmetifârikası nedir?” diye soruyor bir yazar ve ekliyor, “Öleceğini bile bile yaşaması.” ALINT-I Etimoloji