Başkalarının duygularına saygı göstermeyi; ne olur olmaz dostlarımı kendi ziyafetime çağırmayı, ne de seyahat ederken onların bana eşlik etmelerine ihtiyaç duymayı, arkadaşlarım yapmakla mükellef oldukları herhangi bir iş yüzünden gelemediklerinde daima aynı kalabilmeyi; dostlarıma göz kulak olmayı, onlardan asla çabuk soğumamayı ve sinirlenmemeyi; her şeyde kendi kendine yetmeyi ve ışık saçmayı; gerçekleşmesi muhtemel bir şeye karşı önce den tedbir alabilmeyi ve en ufak şeylerin bile düzenlemesini sessiz sedasız yapabilmeyi öğrendim.
Shakespeare'in dediği gibi: "Bütün dünya bir sahne, insanlar da yalnızca oyuncu, biz ise birbirimizin oyununa konuk." Ama unutma Pinky, perde kapandığında alkışlayan olmazsa, rolün boşa gitmiş demektir.
Rainer Maria Rilke
Hiçbir zaman tam olarak tanımadık onun olağanüstü bağını,
gözlerinin içinde olgunlaştığı o bağı.
Ama torsosu hâlâ kızgın bir şamdan gibi yanıyor,
orada bakışı, sadece biraz kısılmış,
hâlâ kor gibi yanıp duruyor.
Yoksa göğsünün o kavisi gözünü böyle kanatmazdı,
ve o ince bel kıvrımıyla sana usulca bir gülümseme fırlatmazdı
tam yaratılışın taşıdığı o orta yere.
Yoksa bu taş topu topu bir taş,
kötürüm ve cüce kalırdı;
omuzlarının şeffaf şelaleleri altında ezilir,
vahşi hayvan postu gibi parıldamazdı,
ve bütün kenarlarından taşarak
bir yıldız gibi yayılmazdı.
Çünkü onun hiçbir karışı yok ki
sana bakmasın.
Hayatını değiştirmek zorundasın.