Güzel olan her şey yarım kalır..
Filmler en güzel yerde sonlanır,
çok mutluyum dediğin yerde,
hüzün kendini hatırlatır.
Çocukluk kısadır, gençlik azdır
ve bebeklik hiç yaşanmamıştır.
Vefa azdır, sadakat sınırlıdır.
Verilen sözlerin ömrü kısadır.
Çok seversin, çok çabuk gider.
Güzel rüyalar en güzel yerinde biter.
Güzel olan ne varsa,
sevdiğin şarkı gibi
hemen bitiverir, kısacıktır. Cahit Zarifoğlu
Falan, dağın ardında;
Seslen, seslen, işitmez
Filan toprak altında;
Göz yasları diriltmez
Neye vardın, vardın da?
Ufuk varmakla bitmez.
Bir şey göster kadında,
Tılsımını eskitmez
Yar o ki, hep yadında;
Eskimez ve eskitmez.
Muradı muradında,
Seni bırakıp gitmez
Necip Fazıl Kısakürek
Şerri işleyenlerin çok olması şerri hayr yapmaz. İnsanların hakkı terketmesi de hakkı batıl yapmaz. Hak haktır insanlar terketse de.. Batıl batıldır insanlar onu yapsada..