Duyguların genellikle derin toplumsal temelleri vardır. Belli bir şekilde hissetmemizin sebebi büyük ölçüde böyle hissetmenin diğer insanlarla daha iyi geçinmemize yardımcı olmasıdır. Dolayısıyla, bir duygunun kendi kendimize başa çıkamayacağımız bir şeye verdiğimiz bir tepki olduğu gerçeği çoğu zaman konu dışıdır... Şartlarımızı kendi başımıza değiştiremiyor olmamıza rağmen değil, değiştiremediğimiz için üzgün hissederiz zaten.
İnsanlar bu soruyu samimiyetle sorduklarında, kendilerini rahatlatmanın bir yolunu arıyorlardır aslında. Yani bazen kafamızı bir şey kurcaladığında birilerinin bizi bu durumdan kurtarmasını veya en azından konuşarak kafamızı dağıtmasını isteriz.