Okuduktan sonra tadı damağımda kaldı, Aytmatov istese bu 150 sayfalık kitabı koca bir roman yapabilirmiş. Kitabı bitirdiğim gibi, keşke devamı olsaydı, dedim.
Aytmatov okurken herzaman hüzün duygusunu en ağır şekilde hissederim, kalbim ve karnım arasında bir sızı oluşur. Dindaşlarımıza, ırkdaşlarımıza, insanlığa acırım.
Kısacası, büyük yazarın yarım kalmış şahaseri.