Fakir edebiyatı yapma Salyangoz efendi! Zenginliğin edebiyatı olmaz ki ama efendim. Siz hiç Bentley’e binen Dostoyevski gördünüz mü? Ah insanlar… Siz ne acayipsiniz! En iyi filozofları, bilim insanlarını, yazarları, sanatçıları; insanlığı ileriye taşımak isteyen barışçıl ve dürüst kim varsa, idam etmeden dayanabilirseniz, parmaklıklar ardına atıp ölümlerini beklediniz.
Sokakta yaşayan canlılar için kapıya konan bir kap su, pisliği halının altına süpürmekten başka bir şey değildir. Vicdani bir mastürbasyondur. Sokakta yaşayan canlı diye bir şey yoktur. İnsanların yok ettiği coğrafyalarda hayatta kalmaya çalışan canlılar vardır.