Bertolt Brecht diyor ki "empati faşizmin erdemidir." Brecht'e göre faşizm "tiyatrokrasi"ydi. Hitler, insanları kendisiyle empati kurmaları ve "(keşke) onun yerinde olsaydım, ben de aynı şeyi yapardım" demelerini sağlayarak peşinden sürükleyen bir başrol oyuncusuydu. Birinci Dünya Savaşı'nda milyonlarca yurttaşını ve topraklarının ciddi bir bölümünü kaybetmiş, 1929 krizinde ekonomisi yerle bir olmuş, işsizlik ve sefaletten usanmış Alman halkı, Hitler'de kendi öfkesini görüyordu.