Bir gün belki on sene oluyor bir hocam bana : "Zekanı mirasyedi gibi harcıyorsun!" demişti. Doğru zekamı har vurup harman savurdum ve nihayet iflas ettim...
... Halbuki ne şeytanı azizim, ne şeytanı? Bu bizim gururumuzun, salaklıpımızın uydurması... İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu... İçimizde şeytan yok.. İçimizde aciz var... Tembellik var... İradesizlik, bilgisizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey: hakikatkeri görmekten kaçmak itiyadi var..