Evet, ama banka da insanlardan kuruludur.
Yo, orada yanılıyorsunuz ... çok yanılıyorsunuz. Banka, insan
olmayan bir varlıktır. Bankadaki herkes, bankanın her yaplığından
nefret eder. Ama banka onu yine de yapar. Banka insanın dışında
bir şeydir, söylüyorum size. Canavardır. Onu insanlar yaratmıştır
ama, insanlar kontrol edemez.
İyi toprak olmasa, kötü toprak olsa da bizim burası.
Bu yüzden bizim. Burada doğduk, çalıştık, öldük diye. Sahipliği yaratan budur, üzerinde sayılar yazılı bir kağıt parçası değil.
"Banka ya da şirket ihtiyaç duyuyor, istiyor direniyor, almak zorunda ... " gibi sözler söylüyordu.
Sanki banka ya da şirket bir canavarmış, düşünceleri ve duyguları varmış,o adamın kendisini de esir almış gibi. Bu tipler, o banka
ya da o şirketin sorumluluğunu hiç üstlenmiyordu, çünkü onlar
insandı ve esirdi, bankalar ise makineydi ama aynı zamanda patrondu.
"Kutsal ruh yolunu, Mesih'in yolunu düşündüm. Ne diye her şeyi İsa'nın ve Tanrının sırtına yüklüyoruz, dedim. Belki de ... belki de hepsi sevdiğimiz erkekler, sevdiğimiz kadınlardır dedim ...
belki kutsal ruh aslında insan ruhudur, hepsi bu! Belki tüm insanların kocaman bir tek ruhu var. Herkes onun bir parçası. Oturup düşünürken birden ... anlayıverdim. Bunun gerçek olduğunu
ta içimde hissettim. Hala da ediyorum."