Eskiler dünya malına rağbet etmediler.Ateşmiş gibi ondan kaçtılar.Yeteri kadar sahip olduktan sonra, fazlasının hesabını verememekten korktular.Yeteri kadarına sahip olma konusunda da titiz davrandılar,helal sınırırın da hep biraz gerisinde kalmaya gayret ettiler.Daima şu ölçüyü kullandılar:
‘’Gözünüz yukarıda olmasın.Sonra haset eder,kıskanır,nankörlük edersiniz.Aşağıya bakın da halinize şükredenlerden olun.’’