Eksik değilim artık tamamlandım.
Tamamlanmış her insan, kendini bulmuş insandır. Kendini bulmuş her insan, kendisiyle barışmış, geçmişini affetmiş, geleceğini sıkıca kucaklamıştır.
Saatlerin en güzeli bu! Bu saatte uyumayan yoktur artık, balığa çıkanlar müstesna. Hatta uykusuzluğa müptelalar bile nihayet uyuyabilmişlerdir. Bu saatlerde çocuklar rüyaların en tatlı yerinde…
Zamanların en iyisiydi, zamanların en kötüsüydü, hem akıl çağıydı hem aptallık, hem inanç devriydi hem de kuşku, aydınlık mevsimiydi, karanlık mevsimiydi, hem umut baharı hem de umutsuzluk kışıydı, hem her şeyimiz vardı hem hiçbir şeyimiz yoktu, hepimiz ya doğruca cennete gidecektik ya da tam öteki yana…