Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
"Kimse iki efendiye hizmet edemez; doğasıyla ya akıl ya da kutsal neden olmalıdır. Bu iki şeye sahip olmak istemek hiçbirine sahip olmamaktır."
Hristiyanlıkta şeytan, saf iyilik ve saf bilgelik olan mutlak tanrının karşı kutbunda zorunda bir kişiliktir. Dünyada da bir kötülük vardır. Bu kötülüğü sorumlu tutulacak olan bir şeytan olmadıkça nasıl ortaya çıkabileceğini anlamak mümkün değildir.
Reklam
Başkalarının niteliklerini ve özelliklerini taklit etmek, başkalarının kıyafetlerini giymekten çok daha Onur kırıcıdır.
Gelecek için yaptığımız planlar ve duyduğumuz endişeler ya da geçmişe özlem bizi durmaksızın öyle meşgul eder ki mevcut an neredeyse hiçbir zaman hiçbir şeyiyle dikkat çekmez ve ihmal edilir.... Bununla birlikte bu mevcut an her an geçmişe dönüşür ve o zaman da sanki hiç olmamış gibi önemsizleşir.
İbadetler, dualar yoluyla inanan kimse, çalışmak yerine dilenmeyi seçmektedir.
Kişinin arzularının peşinde koşup durduğu şeyler sürekli olarak onu aldatır, yanlış yola yöneltir ve o sürçüp sendeler, sonunda düşer; neticede bunlar neşe ve coşkudan ziyade sefalet ve ıstırap getirirler, ta ki dayandıkları bütün temel çökünceye kadar, çünkü o zaman bizzat hayatı ortadan kaybolur.
Reklam
Hakaret,yalın küfür,nedenleri belirtilmeden yapılan yüzeysel bir iftiradır.Yunancada bu,çok güzel dile getirilir:"Hakaret yüzeysel bir iftiradır."-ne var ki,hiçbir zaman gerçek değildir.
Eğer verdiyse mutlaka almak için vermiştir.
"Trajedinin eğilimi ve son amacı, bizi; razı olmaya yöneltmek, yaşama iradesini olumsuzluyacak hale getirmek olduğu halde, komedi, bunun tam tersine, yaşamaya yöneltir ve yüreklendirir bizi."
Başkalarının niteliklerini ve özelliklerini taklit etmek, başkalarının kıyafetlerini giymekten çok daha onur kırıcıdır. Zira bu, insanın kendi değersizliğine ilişkin yargının kendiliğinden ifade bulmasıdır.
Sayfa 17
Geri199
1.000 öğeden 991 ile 1.000 arasındakiler gösteriliyor.