Burak Emirzâde

Burak Emirzâde
@arzade
Galu Beladan Rahmete...
Muallim
Edebiyat
Süleymaniye
Maraş, 2 Ekim 1979
3 okur puanı
Ağustos 2021 tarihinde katıldı

Burak Emirzâde

, 2022 okuma hedefini ekledi.
2022 OKUMA HEDEFİ
0/22 kitap - %0 tamamlandı
Henüz kitap okumadı
22 kitap
0 sayfa
0 inceleme
0 alıntı
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
Ölüm mü?
Puan vermedi·280 syf.··
2021 17. kitabı
Aslında 35 yaşında ölmek isterdin. Gerçi o yaşta hastalandın ama azrail'in seni buluşu 10 yıl sürdü. İnsan ölüme nişanlıdır dünyaya geldiğinde. Ey Cahit sen de daha doğarken ödediğin zamanı merak edenlerdendin...
Edebiyat
Otuz Beş YaşCahit Sıtkı Tarancı · Can Yayınları · 202014,1bin okunma

Burak Emirzâde

, bir kitap okudu
Puan vermedi·280 syf.··
2021 17. kitabı
Cahit Sıtkı Tarancı
8.4/10 · 14,1bin okunma
Kıymetli kardeşim, Salih Baba divanı Erzincan Nakşibendi tekkesi şeyhi Muhammed Sami hazretlerinin Salih Babaya emri ile vücuda gelmiş bir eserdir. Bunu zaten ifade ettiniz. Nakşibendi Halidi kolunun Erzincan şubesi bu konuda hala hizmete devam etmektedir. Mürşitleri ise Reyhan hazretleridir. Salih Baba'nın günümüze ulaşan herhangi bir akrabası olmadığı için elbette telif alınmadan Semerkand yayınları tarafından basımı yapıldı. Ancak şunu unutmamalı ki Salih Baba Divanı'nın daha önce Fehmi Kuyumcu tarafından basımı yapılmıştır. Asla bir suçlama yapmak maksadıyla yazmıyorum fakat söz konusu bu kıymetli divanın sanki Nakşibendi Menzil koluna aitmiş gibi gösterilmesi doğru olmayacaktır. Zaten Nakşibendi Erzincan kolu ile Nakşibendi Menzil kolu Abdurrahim Reyhan Hz'nin deyimi ile amcaoğludur. Selam ve muhabbetle...

Dağıstanî

@birsifir
·
Birkaç kere sorulduğu için hem bildiğim kadarıyla biraz anlatayım hem de sorulara toplu bir şekilde cevap olsun bu inceleme :) Kitabın hikayesi kısaca şöyle, Pîr-i Sâmî'nin bir müridi var Kör Salih. Bu Kör Salih'in de arkadaşı Salih baba diye bir zat var. Bir gün Kör Salih dostu Salih Baba'ya, ikimizin de mürşidi var bir günlüğüne yer değiştirelim sen bizim sohbete git ben de sizinkine katılayım. Hangimizin gittiği yol daha güzel görmüş olalım diyor ve yapıyorlar. Kör Salih gidip edeple dinliyor sohbeti ama bir değişiklik olmuyor hâliyle. Salih Baba Pîr-i Sâmî'nin sohbetine katıldığında kendisinin hatasını anlıyor ve o sohbetin bereketiyle Pîr-i Sâmî'nin kapısından bir daha ayrılamıyor. Gel zaman git zaman sohbetlere devam ettikçe aşkı ve şevki daha da artarak devam ediyor. Bir gün bir mürid Pîr-i Sâmî'nin sohbetlerinde kasideler okumak âdet olduğu üzere okunurken farkediyor ki, Yunus Emre, Niyazi Mısri, Mevlânâ.. hazretlerinin çok güzel beyitleri, kasideleri var ama Nakşibendiye kolunda böyle kasideler pek yok. Geliyor ve durumu Pîr-i Sâmî'ye söylüyor, keşke bizde de olsaydı diye de ekliyor. Pîr-i Sâmî hazretleri de, "..Dua ederiz olur tabi niye olmasın. Bu hikmetli şiirleri bizim Salih bile okur" diyor ve Salih Baba'ya kalkması için işaret ediyor. İşte herşey ondan sonra oluyor. Salih baba vecd ile şiirler okumaya başlıyor ama durmadan devam ediyor. Öyle ki "Yeter Salih" diyene kadar bu devam ediyor. Yani bu kitap aslında bir kerametle yazdırılıyor. Okuyanlar zaten anlayacaklardır böyle muhteşem beyitlerin bu kadar büyük anlamların bir anda dökülmesinin bir kerametten başka bir şey olmayacağını... Baskı konusunda da kesinlikle Semerkand yayınlarını tavsiye ediyorum. Her sayfanın altında sözlük var oradan çok güzel bir şekilde okuyabilirsiniz. Kesinlikle kitabı
Edebiyat