Arzu Şentürk

-Bir aydın gerçeği yıllar önce kendilerine gösterdiği halde, inatla sustular, görmezlikten geldiler, üstünü örttüler. -Kimdi gösteren? -UĞUR MUMCU... Her şey karmakarışık... Yayımlanan Meclis Araştırma Komisyonu Raporu'nu okuyorum bir süredir. Arap saçı gibi her şey. Bir sürü insan çağırılıp dinlenmiş olayı aydınlatmak için. Hepsini okudum. Çıkamadım işin içinden. Öyle çok sayıda tilkinin kuyruğuna basmış ki yazılarında, bu tilkilerden hangisinin onu ısırdığını kestirebilmenin olanağı kalmamış. Parmaklar İran'ı göstermiş, yerli İslamcıları göstermiş. Biri kalkıp öyle diyor, başkası kalkıp böyle diyor, hepsi olabilir, hiç birisi olmayabilir.
“Yeterince kitabın var” diyenlere cevabımız hazır.
-Bir aydın gerçeği yıllar önce kendilerine gösterdiği halde, inatla sustular, görmezlikten geldiler, üstünü örttüler. -Kimdi gösteren? -UĞUR MUMCU... Her şey karmakarışık... Yayımlanan Meclis Araştırma Komisyonu Raporu'nu okuyorum bir süredir. Arap saçı gibi her şey. Bir sürü insan çağırılıp dinlenmiş olayı aydınlatmak için. Hepsini okudum. Çıkamadım işin içinden. Öyle çok sayıda tilkinin kuyruğuna basmış ki yazılarında, bu tilkilerden hangisinin onu ısırdığını kestirebilmenin olanağı kalmamış. Parmaklar İran'ı göstermiş, yerli İslamcıları göstermiş. Biri kalkıp öyle diyor, başkası kalkıp böyle diyor, hepsi olabilir, hiç birisi olmayabilir.
Sayfa 28·Kitabı okudu
Fransa'dan lejyon döonör alan bir iş adamıyla, bir aydın, yazar ya da sanatçı arasında ayrım yok bence. Biri ekonomik işbirlikçi, diğerleri siyasi, kültürel... İkisi de araç... Almanya'nın da İngiltere'nin de Amerika'nın da var böyle ödülleri. Sovyetlerin de vardı. Uğur Mumcu gibi yerli 'kurşun kalem'lere ödül vermez o yabancı devletler; kendi doldurdukları 'dolma kalem'leri ödüllendirir yalnızca. Ve ödül aldıktan sonra Amerika'nın Avrupa'nın işine gelmeyecek, onların sömürülerini, yağmalarını, talanlarını ortaya koyacak tek satır yazı çıkmaz bu kalemlerden..."
Sayfa 51·Kitabı okudu
Dünya sathında geçen günlerimizin bir oyundan ibaret olduğunu bilmez değiliz. Ancak bunun sonu kazanç veya kayıpla biten bir oyun olduğundan da haberdarız. Mızıkçılıkla oyunu kazanmış gibi görünen her kim ise onun canının yanmasında Allah beni vesile kılsın diye dua ediyorum.
Sayfa 148·Kitabı okudu
-Özünde her insan iyidir, içi temizdir. -İyi de kardeşim, her insanın özü iyidir, derinliklerinde temizdir. Çünkü insanın özünde Allah'tan parçalar var. İyi hoş da özüne inmek için aylarca sondaj mı vuracağız yüreğine?!
Sayfa 88·Kitabı okudu
İlişkiler