Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
𝙳ü𝚗𝚢𝚊𝚗ı𝚗 𝚔𝚊𝚛𝚊𝚕𝚝ı𝚕𝚊𝚛ı𝚗𝚊, çı𝚕𝚐ı𝚗𝚕ı𝚔𝚕𝚊𝚛ı𝚗𝚊, 𝚢𝚊𝚕𝚊𝚗𝚕𝚊𝚛ı𝚗𝚊, 𝚔𝚒𝚗𝚕𝚎𝚛𝚒𝚗𝚎, 𝚔𝚒𝚋𝚒𝚛𝚕𝚎𝚛𝚒𝚗𝚎, 𝚜𝚎𝚏𝚊𝚕𝚎𝚝𝚒𝚗𝚎 𝚝𝚎𝚙𝚎𝚍𝚎𝚗 𝚋𝚊𝚔𝚊𝚗, 𝚜ı𝚛𝚊𝚍𝚊𝚗 𝚝𝚞𝚝𝚔𝚞𝚕𝚊𝚛ı𝚗 𝚟𝚎 𝚍𝚞𝚢𝚐𝚞𝚕𝚊𝚛ı𝚗 𝚎𝚛𝚒ş𝚎𝚖𝚎𝚢𝚎𝚌𝚎ğ𝚒 𝚢ü𝚌𝚎 𝚟𝚎 𝚍𝚒𝚗𝚐𝚒𝚗 𝚛𝚞𝚑, 𝚐öğü𝚗 𝚖𝚊𝚟𝚒𝚕𝚒𝚔𝚕𝚎𝚛𝚒𝚗𝚒 𝚖𝚎𝚔â𝚗 𝚝𝚞𝚝𝚖𝚞ş𝚝𝚞𝚛 𝚟𝚎 𝚔𝚊𝚍𝚎𝚛𝚒𝚗 𝚍𝚎𝚛𝚒𝚗𝚕𝚒𝚔𝚕𝚎𝚛𝚒𝚗𝚍𝚎𝚔𝚒 𝚜𝚊𝚛𝚜ı𝚗𝚝ı𝚕𝚊𝚛ı, 𝚍𝚊ğ𝚕𝚊𝚛ı𝚗 𝚣𝚒𝚛𝚟𝚎𝚕𝚎𝚛𝚒 𝚍𝚎𝚙𝚛𝚎𝚖𝚕𝚎𝚛𝚒 𝚗𝚊𝚜ı𝚕 𝚑𝚒𝚜𝚜𝚎𝚍𝚒𝚢𝚘𝚛𝚜𝚊 ö𝚢𝚕𝚎 𝚍𝚞𝚢𝚞𝚖𝚜𝚊𝚛.
Sayfa 242Kitabı okudu
Kant kuş cıvılhsını operaya tercih eder. Kant sanatın esasen oyun olduğunu düşünür. Shakespeare büyük sanatçıdır, Shakespea­ re oyun değildir, bu yüzden Kant yanılmış olmalıdır" (SG 21 1). Kant'a göre yücenin sanatla bir ilgisi yoktur, ancak yücenin Achtung kavramıyla Kant'ın etik teorisine bağlanhsında imalı bir şeyin bulunduğunu belirten Murdoch, yüce teorisinin Kant'ın trajedi teorisi olması gerektiğini öne sürer. Kant estetiğinin Kant etiğindeki kusurlara sahip olduğunu düşü­ nen Murdoch, Kant'ın, Platon ve Tolstoy gibi tikelden, tarihten korktu­ ğunu belirtir.