Benim için çok ayrı yeri olan bu kitap aynı zamanda Atatürk'ün başucu kitabıdır. Anadolu'da tek başına bir kadın, öğretmen olarak gittiği yerlerde yaşadığı zorluklar muazzam bir şekilde aktarılmış. Bence bu kitap kadınlara pes etmemeyi, yaşanılan zorluklar karşısında dik durmayı, dik duramasa bile öyleymiş gibi görünmeyi öğretecektir. Ben öğretmen olmaya bu kitap sayesinde karar verdim. Eminim ki benim gibi düşünen birçok insan da vardır.