aslı seloğlu

Timşel*
10/10
·656 syf.··
Beğendi
·
2019 13. kitabı
İçimde yer eden bir Steinbeck kitabı daha. Kimi kitaplar vardır; onları okurken ve okuyup bitirdikten sonra gözler uzaklarda bir yere dalar, uzun uzun düşündürür sizi. O zaman anlarsınız ki bir daha eskisi gibi olamayacaksınız. Artık içinizde roman kahramanlarından herbirinden bir parça taşımaktasınızdır. Ya da zaten var olan gizli yanlarınızı keşfetmenize vesile olmuştur bu bir miktar kağıt ve mürekkep. Bilemiyorum şimdi hangisi geçerli benim için ama içimdeki iyinin ve kötünün kıymetini artık daha iyi duyumsuyorum. Hiçbirini ötelemeden, "timşel" öğüdüne kulak veriyorum. "Yapabilirsin." "İçindeki tüm iyilik ve kötülüğe hükmedebilirsin." Ve çok doğru bir şey biliyorum artık, safi iyi olmak zorunda değilsin ve bu mümkün de değil zaten.
Cennetin DoğusuJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 201711,5bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·277 syf.··
Beğendi
·
2019 9. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 02 Haziran 2019 13:59
Cehenneme Övgü... İsmi sebebiyle çekinilmesi gereken bir kitap gibi duruyor başta. Ama bilmiyoruz ki bahsedilen cehennem ne, kime ve neye göre bir cehennem? Burada cehennem tabii ki bir sembol. Genel geçer bir iyi-kötü tanımımız var, geçmişten günümüze kadar kabul edilmiş belli normlar var. Herkesçe ya da büyük çoğunlukça kabul edilmiş, bir kısım azınlıkça da kabul ediliyormuş gibi gösterilen ama içten içe kabul edilmeyen normlar. İşte şimdiye kadar cehennem gibi görüp öteledigimiz o şeylere farklı bir taraftan bakıp onların aslında ötelenmek yerine övülmeyi hakettiğini görüyoruz. Bu normları kim belirliyor? Ne kadar doğruluk payları var diye sorgulama şansımız oldu mu yoksa geldiği gibi kabul edip öylece yaşadık mı şimdiye kadar? Misal, bir duyguyu illa ki sözcüklere dökme isteğimizin bir zorbalık olduğunu hiç düşündük mü? Ya da delilere neden herkes aynı gözle bakar, ya sandığımızdan çok başkaysa her şey, hangi güç belirlemiş onları deli diye? Peki neden çocuk sahibi olmak istediğimizi düşündük mü? Seçimlerimizi kimin yaptığını? Bunlar gibi sorularım ve kendimce birkaç cevabım vardı zihnimde kitabı okumadan önce. Kitabı okumak; hem cevapları kendime yakın olan bir başka bakış açısından görmek -böylece tazelenmek- hem de farklı sorularla yeni bakış acıları kazanmak adına güzel bir deneyim oldu. Tekrar ara ara altı çizili yerlerinden okunabilecekler arasına girdi böylece. Bu kitap bir totalitarizm eleştirisi. Nedir totalitarizm? Kitabı okuyana kadar bu terim siyasal bir olguyu ifade ediyordu benim için. Okuduklarımdan anladığıma göre daha kapsamlı bir anlamı varmış aslında. Buna göre ; bir gücün, bir fikrin, aklımıza gelebilecek herhangi bir şeyin; başka bir şey üstünde tahakküm kurması diyebilirim. Devlet totaliterdir... Doğa totaliterdir... İnsan toliterdir... Yazar
Cehenneme ÖvgüGündüz Vassaf · İletişim Yayınları · 202512,9bin okunma