Romana başlamadan önce,adından yola çıkarak bir aşk hikâyesi okuyacağımı düşünmüştüm. Ancak beklediğimin aksine,eserde aşkın geri planda kaldığını ve asıl merkeze baba–oğul ilişkisi temasının yerleştirildiğini gördüm.Eser Doğu’nun Şehnâmesi ile Batı’nın Kral Oidipus efsanesi etrafında kurgulanmış.Olayların gidişatını,nasıl gelişeceğini tahmin edebilsem de romanın kurgusu,sembolleri ve baba–oğul ilişkisine dair düşündürdükleriyle bende iz bıraktı.Yalnız tesadüflerin biraz fazla oluşu yer yer bu kadar da olmaz dedirttirdi.