Her sabah sessiz bir dram çehresiyle karşıma çıkan dilenci , şüphesiz, hesabın henüz tesadüfe üstün gelmediği bir âlemde yaşadığını biliyordu ve sınırsız bir berraklık ve gaflet denizi içinde, merhameti, pahalı inciler şeklinde kolayca avlamaktan zerre kadar utanmış görünmüyordu.
Bu sersemleri ,bu aptalları pohpohlarken ne yapacağım ,biliyor musun anne ? Bir yere içimi boşaltmam gerek, yoksa çıldırırım . (Defteri gösterir.) Bu günlük benim sigortam olacak.İçimde kabaran zehri buraya akıtacağım.Dudaklarımdan bal dökülecek.Gecenin ıssızlığında yapayalnız, insanların küçüklüğünü yansıtan bu öyküleri yazacağım. Sadece kendim için, yazar da ben olacağım okur da.