Atiba

4/10
·192 syf.··
2021 26. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 04 Nisan 2021 00:00
Yayınevlerinin biz okuyucularına iyi çevirmen borçlu olduğu kitaplardan birisi daha. Kötü ötesi bir çeviri, aşırı derecede Farsça kökenli kelime kullanma , oysa ki sözlüğe baktığımızda günümüz Türkçesi karşılıkları var. Yayınevine gözüme çarpan hataları yazdığımda cevapları kötüydü. Ne yayınevini, ne de bu çevirmen arkadaşın çevirdiği başka bir kitabı tercih etmem bundan sonra. Çünkü okunacak çok güzel kitaplar var:))
Saraybosna MarlborosuMiljenko Jergovic · Kutu Yayınları · 20191,137 okunma
Atiba
bu yorumdan sonra okuyacaklarımdan çıkardım :D. Kötü çeviri eziyet oluyor.
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
KİTAP OKUMA NEDEN GERİLETİR?
Kitap okumak insanı geliştirebilir de geriletebilir de. İlkinin nedenleri üç aşağı beş yukarı herkesin malumu olduğu için onu şimdilik geçelim. İkincisine gelelim: Kitap okumak, insanı neden geriletir? Ben, bu konuda sıkça gözlemlediğim iki nedenden kısaca bahsedeceğim. Bizim gibi düzenli kitap okuma oranlarının düşük olduğu toplumlarda kitap okumak, kişinin entelektüel hiyerarşide üst konumda hissetmesine neden olur ve bu da kişinin egosunu fazlasıyla tatmin eder. Bunun artısı, kişinin özgüvenini yükseltmesiyken eksileri eğer dizginlenemezse aşırı kibirli biri haline gelme, akabinde gelişecek megalomani ve narsizmdir. Bu noktadan sonra kişi, kitapları kendi gelişimine değil bu özelliklerinin gelişimine katkı vermesi için okur, tabi kendisi bunu ya kabul etmez ya da bunun böyle olduğunun hiç farkında olmaz. Kısacası, okunulan her kitaptan sonra başkalarından tebrik, övgü ve başka türlü olumlu yorumlar bekler. Kitap okuma eylemini siyasallaştırmak ve politik bir kavga arenası haline getirmek, bir başka gerileyiş nedenidir. Kitap okumanın politikadan tamamen kopuk bir mecra olduğunu söylemiyorum tabi ki, benim işaret ettiğim husus, kişisel siyasi düşüncelerin tamamen okuma eylemiyle bir bütün oluşturup, farklı fikirlerin yer aldığı kitaplara, yazarlara ve bunları okuyanlara karşı çeşitli ön yargılara sahip olunmaya başlanması hatta bunların birer rakip, ülkedeki politikayla ilişkili sorunların müsebbibi ve bunla ilişkili olarak bir düşman gibi algılanmaya başlanmasıdır. Ayrıca, bu tarz bir okuma eylemi içindeki kişilerin kendilerini toplum için bir rehber, öğretmen, yol gösterici olarak konumlandırmaları sıkça karşılaşılan bir durumdur. Bunun sonucunda kişi, sürekli olarak başkalarının okuduklarıyla ilgilenir. Bu, başta sağlıklı bir durum gibi gözükse de ilerleyen
1000Kitap
Ayşe* isimli okura yanıt verildi
Atiba
Geriletmeden kastın sanırım en çok ben bilirim havası. Bu genellikle siyasi tarih politika kitaplarında oluyor evet. İnsanlar kendilerini belirli yazarlar ve yazılara sorgulamadan bodoslama yazar gibi olmaya çalışıyor. Yani her kitap doğru mu ? Her yazılan her söylenen araştırmanın sonu gelmez. Yazarın kopyası olmamak gerek. Farklı kaynaklar farklı düşünceler gerisi size kalmış
"Hangi dert kaldı, söyle, bağrına üşüşmeyen, Hangi ölüm şarkısı, bu dilinden düşmeyen?" Necip Fazıl Kısakürek
Atiba isimli okura yanıt verildi
Atiba
bence yetenek onu her düşünceye çevirip yazabilirsin .