İngiliz edebiyatını dibine kadar hissedeceğiniz bir kitapla geldim bugün.
Emma gurur yapmanın, kibrin, kesin yargıların nelere sebep olabileceğinin bir kanıtı gibi. Ya da insanın kendine atfedilen kalıplardan çıkamaması, snıflamaşmanın, soyadının nereden geldiği, ait olduğun sosyal hayatın sana yükledikleri ne kadar da doğru ve önemli olduğunun bir somut kanıtı.
Jane Austen romanında o dönemi güzel bir şekilde yansıtmış her ne kadar farklı gelse de şuana.
Emma'nın kişiliği, aile bağları, sosyal ilişkileri ve asla olmayacağını düşündüğü aşk hayatı. Eser adından da anlaşıldığı gibi Emma üzerinden ilerlemekte. Başlarda biraz olay akışı yavaş ve betimlemeler sizleri sıkabilir ama sonraya doğru açılıyor ve ne olacağını merak ediyorsunuz.
Ve sonunda yargılarından kurtulan Emma aslında bizlere mesaj veriyor. Mutluluk kaybedilecek bir şey değil. Ve buna engel olanlar da aslında bizlerin kendi kendine kafasında kurguladıkları...
Klasik okumak isteyenlere, sevenlere önerilir.
Benim puanım 574 sayfaya 7/10. EmmaJane Austen
Charlotte Perkins Gilman- Kadınlar Ülkesi
Bilim kurgu dünyasına güzel bir bakış açısı sunan yazar; herkesin bir kere de olsa "sadece kadınların yaşadığı bir ülke olsa nasıl olur?" sorusunun karşılığı gibi bir kitap olmuş.
Okuması gayet zevkli, akıcı ve verdiği birçok ders gibi bilgilerle aydınlatıcı bir bilimkurgu klasiği.
Bir savaş sonrası var olan düzene başkaldıran kadınların erkek egemenliğine son vermesi ve artık sadece tek bir cinsin yaşam sürdüğü, en büyük görevleri anne olmak ve muhteşem çocuklar yetiştirip dünyaya kazandırmak olan bir yaşam haline getirdikleri ülkelerini muhteşem bir düzen, disiplinli bir hayata dönüştüren ve doğanın onlara bir mucizesi tek cins üremeyle çoğalan bir millet bu kadınlar...
Eserin sonu belirsiz bir noktada biterek gerisini bizim hayal dünyamıza bırakıyor.
Farklı bir dünya ya kısa da olsa açılmak isterseniz mutlaka okumalısınız. Kadınlar ÜlkesiCharlotte Perkins Gilman
"Erkek her zaman seçtiği kadına çıktığı evden daha iyi bir ev sunabilmek ister ve bunu yapabilen erkek de eşinin saygısından ve aşkından kuşku duymadığı sürece bence yeryüzündeki ölümlülerin en şanslısıdır."