.... alelade bir insan bile olmadıkları halde kendilerine bir de münevver insan payesi verilince ve hayattaki mevki ve itibarlarını kaybetmemek için bu sıfatı akla hayale gelmeyecek hokkabazlıklarla muhafazaya mecbur kalınca, pek tabii olarak dalavereci olacaklar, ahlaksızlaşacaklar ve mütemadiyen birbirlerinin kiymetsizliklerini ortaya vurarak kıymetsizliğin esas olduğu kanaatini uyandıracaklar...
"Erkekler kadınların kendilerinden üstün bir rakip olduklarını bilirler ve o yüzden en zayıfını veya en cahilini seçerler. Öyle düşünmeselerdi, kadınların kendileri kadar bilmelerinden asla korkmazlardı" ...