Klasik fizik öncülüğü ile gelişen pozitif bilimlerin, doğayı birbirinden kopuk, belli parçaların bir araya gelmesiyle oluşan mekanik bir yapı olarak ele alması, kendisiyle birlikte parçalı bir bilim ve toplumsal bilincin gelişmesine yol açmıştır.
Demokratik, ekolojik-kadın özgürlükçü bir toplumun yaratılmasında ve onun insanının açığa çıkmasında kuantum fiziği, insanın kendisiyle, toplumuyla, doğayla, evrenle buluşturmada önemli bir yere sahiptir.
“Neredeyse taşların bile bir aklı var, çok yavaş da olsa bu akıl, yasa özelliklerine göre yürüyordu.”
Evrende tesadüf yok; her şeyin bir ritmi, bir nedeni ve bir sonucu var. İnsan bunu hemen fark etmeyebilir, çok yavaş ve dikkatli gözlemle anlaşılır.